 |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alekto
Goddess
Dołączył: 03 Lip 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Gdańska
|
Wysłany: Pią 20:42, 12 Sie 2005 Temat postu: Corel Draw 9 oraz Corel Photo Paint 9 |
|
|
Corel Draw niestety nie należy do najtańszych programów. Pakiet kosztuje około 800zł, a i tak cena spadła znacznie po kilku miesiacach. Jeżeli już się zdecydujemy na ten program, to powinnismy o nim wiedzieć co nie co.
Program CorelDRAW jest przeznaczony do tworzenia grafiki wektorowej. Doskonale nadaje się do plakatów, szyldów reklamowych, wizytówek, a także do tworzenia skomplikowanych rysunków technicznych.
Możliwe jest tworzenie podstawowych dokumentów tekstowych takich jak raporty, czy broszury. Osoby pracujące do tej pory z programami graficznymi typu Paint, Paint Shop Pro, czy też Corel Photo-Paint, będą się niestety musiały uczyć rysowania od początku. Tutaj obowiązuje zupełnie inna filozofia. W zasadzie nie ma pędzla znanego z innych programów, a i gumka też działa trochę inaczej. Gdy w CorelDraw narysujemy np. kilka kwadratów nachodzących na siebie, a po pewnym czasie chcemy zmienić ich położenie, możemy to zrobić bez jakichkolwiek problemów, a np. w programie Paint jest to niemożliwe.
Niestety nie możemy oczekiwać, iż w programie CorelDraw będziemy mogli poprawiać zeskanowane zdjęcia z wakacji, ale za to będziemy to mogli zrobić w programie Paint. W Corel'u będziemy posługiwać się wyłącznie tak zwanymi obiektami. Obiektami są np. okręgi, elipsy, kwadraty, gwiazdy, tekst, itp. Każdy z obiektów jest umieszczany na ekranie jeden nad drugim. W każdej chwili i bez jakichkolwiek problemów możemy zmienić np. kolor jednego z wcześniej narysowanych obiektów. W każdej chwili możemy także zmienić położenie, rozmiar obiektu, a nawet go obrócić czy rozciągnąć.
W pakiecie Corela do przetwarzania grafiki bitmapowej służy Photo-Paint.
On w przeciwienstwie do CorelDraw, jest o wiele łatwieszy w obłudze i przyjemniejszy. Dzięki niemu można przetwarzać zdjęcia i fotografie, co za tym idzie, również projektować szablony. Co prawda, jest trochę uboższy niż "starszy brat", lecz dla podstawowych zadań projektowania nadaje się pierwszorzędnie.
Wymagania sprzętowe
System Windows 95, Windows 98 lub Windows NT 4.0
Procesor Pentium 133
32 MB (zalecane 64 MB)
100 MB wolnego miejsca na dysku twardym
CD-ROM dwukrotnej prędkości
Monitor SVGA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|